Jak po 5 latach zmieniliśmy design

24.8. 2021, Pavel Králíček
Jak po 5 latach zmieniliśmy design

Obecny (poprzedni?) projekt mieliśmy już od 2016 roku. Służył nam dobrze przez wiele lat, ale stopniowo gromadziły się drobiazgi, które przestały nam odpowiadać, aż w końcu było ich na tyle dużo, że podjęliśmy się całkowitej przebudowy.

Co nam nie odpowiadało w poprzednim projekcie:

  • trudne do zapamiętania logo
  • ograniczona paleta kolorów - korzystaliśmy mniej więcej tylko z białego, szarego i złotego 
  • poprzez dodawanie nowych funkcji sklep internetowy zaczął się nam trochę "rozjeżdżać" 
  • technologia poszła do przodu, więc chcieliśmy poprawić responsywność strony - zarówno dla małych, jak i dużych ekranów

Już od prawie dwóch lat współpracujemy z projektantem i dyrektorem kreatywnym Jaroslavem Maškiem, który jest odpowiedzialny za całą markę Beviro. Ta współpraca wywarła na mnie niestety duży wpływ - moje wymagania estetyczne bardzo wzrosły. Co oznaczało między innymi to, że nasza poprzednia strona nie wydawała mi się już wystarczająco ładna. 

Nie chciałem jednak tylko lekkiego liftingu, chciałem naprawdę znaczących zmian opartych na głębszej idei, podobnych do tych, które przeprowadził w swoich innych słynnych projektach. 

Stare i nowe dżentelmeństwo 

Zastanawialiśmy się, co jest charakterystyczne dla Gentleman Store. Co nam się podoba. Jak naprawdę powinna wyglądać nowa strona. A ponieważ mieliśmy do dyspozycji naprawdę znakomitego kreatywnego profesjonalistę, chcieliśmy pójść trochę pod prąd - bo wiedzieliśmy, że możemy to zrobić.

Nie byłoby nic prostszego niż trzymać się aktualnych trendów. Stworzyć logo z nowoczesną, czystą, czarną czcionką. Strona byłaby minimalistyczna i czysto biała. Wyglądałoby to dobrze, światowo, ale jednocześnie niewystarczająco wyjątkowo i klimatycznie. W podobny sposób została niedawno przeprojektowana na przykład Kara. (Potem zbankrutowała, ale nie upatrywałbym w tym związku).

Mamy tę zaletę, że słowo "dżentelmen" automatycznie wywołuje pewne wizualne wyobrażenie. Skórzany fotel, dębowa tapicerka, cygaro i whisky, melonik, smoking... To stereotypowe i oldschoolowe wyobrażenie. Ale nie tak wygląda nasz sklep. Właściwie zawsze unikamy tych skojarzeń i elementów, ponieważ są one właśnie sztampowe.

Naszym zdaniem, dżentelmeństwo jest absolutnie współczesne. Staramy się przenieść tę ideę do XXI wieku i odpowiednio ją zaktualizować. A połączenie starego z nowym to podstawowa idea przyświecająca redesignowi.

Stare i nowe logo

Nowe logo łączy w sobie 2 części i 2 czcionki - słowo "Gentleman" wyraża tradycję, a "Store" dodaje odniesienie do współczesności i naszego modus operandi - jest to właściwie przycisk "Dodaj do koszyka". Każde słowo pisane jest również inną czcionką, obecnie używamy dżentelmeńskiej wiktoriańskiej Orchidei i nowoczesnej Halenoir.

Stara i nowa strona

Stara strona przez lata ewoluowała nieco spontanicznie. Wraz z rozwojem firmy i dodawaniem nowych funkcji, witryna sprawiała wrażenie nieco zaniedbanej. I być może zbyt prostej i szablonowej. W tamtym czasie wyglądało to minimalistycznie i nowocześnie, ale podobny wygląd stopniowo stał się mniej więcej standardem. Chcieliśmy również nadać jej nieco bardziej wyjątkowy charakter, aby nie były to tylko zdjęcia produktów na białym tle...

Nowy wygląd strony został zaprojektowany przez agencję Biceps Digital, z którą mieliśmy doskonałe doświadczenia przy projektowaniu strony Beviro. Udało im się zaaplikować styl wizualny do środowiska sieciowego, ewentualnie wybić nam z głowy parę pomysłów, które nie mogłyby działać w praktyce. Odświeżona i poszerzona została również paleta kolorów, złoto nie jest już tak dominujące, a cała strona jest nieco ciemniejsza, głównie za sprawą nagłówka.

Największe zmiany to powiększona sekcja produktowa ze zdjęciami, przebudowane menu główne, nowy wygląd bloga oraz "przeczesanie" wszystkich pozostałych stron.

Na zakończenie

Mamy nadzieję, że nasza nowa wizualna tożsamość będzie się Wam podobać, ale nasza praca jeszcze wcale na tym się nie kończy. Musimy przeprojektować wszystkie pozostałe materiały i skopiować identyfikację wizualną dla reszty firmy. Jeśli więc otrzymasz przesyłkę w pudełku ze starym logo, nie przejmuj się - po prostu musimy najpierw wykorzystać stare. Wyrzucenie ich nie byłoby zbyt przyjazne dla środowiska.

Będziemy wdzięczni, jeśli napiszesz nam swoje wrażenia z przebudowy (lub zgłosisz błędy) na adres redesign@gentlemanstore.cz. Przeczytam wszystkie wiadomości i postaram się odpowiedzieć jak najszybciej.

 

Podobał Ci się nasz artykuł? Udostępnij!

Pavel Králíček

Autor artykułu